mardi 15 février 2011

Ubehagelige situasjoner

Idag satt jeg ved siden av ei ukjent dame på tbanen på vei hjem fra jobb.
Jeg pleier egentlig ikke å tenke på hvem jeg sitter ved siden av, men idag hadde jeg ikke noe annet valg enn å legge merke til det.
Hun hadde ekstrem dårlig ånde, jeg har aldri opplevd lignende. Jeg ble helt forvirret, skulle jeg reise meg og sette med et annet sted, selvom hun da kom til å skjønne at jeg ville bort fra henne? skulle jeg holde pusten? skulle jeg holde meg for munn.. Jeg ble helt gal siden jeg ville jo ikke såre henne, men samtidig måtte jeg tenke på mitt eget beste. Jeg prøvde å puste bare med munn, men det ble hvertfall ille, det var akkuratt som om den dårlige ånden ble til en dårlig smak i steden for, så jeg bestemte meg for å bare fortsette å puste med nesa.
Det ble til at jeg sank lengre og lengre ned i setet og at jeg prøvde å holde meg for nesen og munn i smug, innimellom gispet jeg etter luft.

Når jeg endelig var fremme på karlsrud løp jeg ut. Jeg stod kanskje i sånn 3 minutter og bare trakk inn frisk luft.
Aldri har jeg vært så glad for å komme ut i kulden..

2 commentaires:

  1. Uff så grusomt! Jeg har hatt veldig mange lærere som har ekstremt dårlig ånde, så når de kommer bort for å hjelpe deg med en oppgave eller noe sånt, så må man holde pusten til man omtrent svimer av. Jeg tror elever hadde gjort det mye bedre på skolen dersom lærere hadde bedre munnhygiene...

    Katrine:)

    RépondreSupprimer
  2. Hehe..
    Sånt er ikke morsomt for man vil liksom ikke si noe heller :( uff å meg, heller ikke lære enn å ha en stikende ånde over seg :p

    RépondreSupprimer